Μέσα σε ένα θερμό καλοκαίρι, η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας - ΠΑΣΟΚ σε συμφωνία με τις εντολές της ΕΕ και του ΔΝΤ, προχωρά σε νέες καταργήσεις μαθημάτων (τεχνολογίας, πληροφορικής, μουσικής, καλλιτεχνικών, οικιακής οικονομίας κ.ά.) που δημιουργούν νέες διαθεσιμότητες, κινητικότητα και απολύσεις, διαλύοντας σιγά-σιγά το Δημόσιο Σχολείο.
Μέσα σε ένα θερμό καλοκαίρι, δυόμιση χιλιάδες εκπαιδευτικοί είδαν την πόρτα της εξόδου από την υπηρεσία τους με ξαφνικό θάνατο μετά τις πρόσφατες καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων της τεχνικής εκπαίδευσης δύο νέες βόμβες τραντάζουν συθέμελα το εκπαιδευτικό οικοδόμημα:
Η πρώτη είναι τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου. Σε αυτά μέσα από μια απίστευτη κοπτοραπτική καταβάλλονται προσπάθειες για τον έμμεσο εξοβελισμό ειδικοτήτων και την σταδιακή κατάργησή τους. Ο περιορισμός των διδακτικών ωρών ορισμένων αντικειμένων και η κατάργηση άλλων έχει ως στόχο τη δημιουργία «πλεονάζοντος» εκπαιδευτικού δυναμικού , εκπαιδευτικών που θα οδηγηθούν μοιραία στην κινητικότητα ,τη διαθεσιμότητα και τελικά στην απόλυση. Πέρα από τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών που πλήττονται κατάφωρα για μια ακόμη φορά ένα θέμα που πρέπει να απασχολήσει την κοινωνία γενικότερα είναι το τι εκπαίδευση παρέχεται με τον τρόπο αυτό και σε τι είδους πολίτη στοχεύει. Εκπαίδευση χωρίς Πληροφορική στην εποχή της κοινωνίας της πληροφορίας ,όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με αλματώδεις ρυθμούς;
Εκπαίδευση με ψηφιακά αναλφάβητους; Εκπαίδευση χωρίς Τεχνολογία, χωρίς σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, χωρίς διέξοδο στη δημιουργικότητα του μαθητή, χωρίς επαφή με τα σύγχρονα θέματα και τις εξελίξεις της επιστήμης; Εκπαίδευση χωρίς Καλλιτεχνικά και Μουσική, αντίθετη στην αρχαιότατη παράδοση της χώρας μας που δίδασκε τους παίδες «μουσικήν και γυμναστικήν»; Σχολείο χωρίς γενική μόρφωση προσηλωμένο στην επιστημονική εξειδίκευση; Τι είδους σχολείο θα είναι αυτό που δεν σέβεται το παρελθόν του και δυναμιτίζει το μέλλον; Μήπως θα είναι σχολείο υποταγμένο στις δυνάμεις της αγοράς και υποκείμενο σε σοβαρούς οικονομικούς και ταξικούς φραγμούς;
Γι' αυτό οι γονείς και οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν αγωνίζονται ειδικά για τα στενά συντεχνιακά τους συμφέροντα αλλά αγωνίζονται κυρίως και για το δικό τους μέλλον και πρέπει να συστρατευθούν σε έναν κοινό αγώνα για τη διαφύλαξη του κοινωνικού αγαθού της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η δεύτερη βόμβα προέρχεται από το Υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης και ονομάζεται «Βαθμολογούμενα κριτήρια για την αποτίμηση προσόντων των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα». Εφαρμόζοντας έντεχνα για μια ακόμη φορά την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» καθορίζει ότι ο εκπαιδευτικός που τίθεται σε διαθεσιμότητα και είχε διοριστεί με το αδιάβλητο σύστημα της επετηρίδας μοριοδοτείται με 5 μόρια ενώ ο αντίστοιχος που διορίστηκε μέσω ΑΣΕΠ με 30. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ στους εκπαιδευτικούς εφαρμόστηκε από το 1997 και μετά ενώ μεγάλη μάζα αυτών έχει διοριστεί με το σύστημα της επετηρίδας, χωρίς να ρουσφετολογικά κριτήρια και χωρίς να προσφύγει στα κομματικά γραφεία οποιουδήποτε βουλευτή. Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο πριμοδοτεί τους διορισμένους με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικούς, αφού στην ίδια παράγραφο του παραπάνω διατάγματος αναφέρεται πως ο μεταπτυχιακός τίτλος μοριοδοτείται με 4 μόρια και το διδακτορικό με 7. Ενας εκπαιδευτικός δηλαδή παραδείγματος χάριν που είναι διορισμένος πριν το 1997 που ο διαγωνισμός δεν υπήρχε και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου θα συγκεντρώσει κατά μέγιστο 16 μόρια και θα υπολείπεται 14 μόρια από έναν εκπαιδευτικό που απλώς συμμετείχε στο γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Γιατί αυτό; Για να μείνουν στην εκπαίδευση οι καλύτεροι, που αξιολογήθηκαν μετά το γραπτό διαγωνισμό ; Όχι βέβαια, αλλά για να μείνουν στην εκπαίδευση οι φθηνότεροι, αυτοί που στοιχίζουν λιγότερο στο κράτος. ΑΛΛΑ ΚΑΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΦΘΗΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ταυτόχρονα αποσιωπάται το γεγονός ότι αυτός ο διαγωνισμός είναι αποκλειστικά γραπτός, ενώ η διδακτική πράξη είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία, που απαιτεί ποικίλες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, και επηρεάζεται από το σύνολο των χαρακτηριστικών της ανθρώπινης προσωπικότητας και όχι μόνο από την απόδοση του υποψηφίου εκπαιδευτικού σε εξετάσεις γραπτού λόγου. Ακόμη, η εμπειρία και η πολυετής προσφορά του μάχιμου καθηγητή μοριοδοτείται με ψίχουλα, ενώ λειτουργεί διασπαστικά η διάκριση σε νέους και παλιούς. Το δόλωμα του Υπουργείου είναι η κατηγοριοποίηση
των εκπαιδευτικών και ο εφησυχασμός όσων προσωρινά τη γλιτώνουν και συνεπώς δεν έχουν κανένα λόγο να αγωνιστούν(;). Δεν έχουν καταλάβει το ρόλο για τον οποίο τους προορίζουν κι ο ρόλος αυτός είναι ο ρόλος του κωπηλάτη της γαλέρας. Είναι καιρός να γίνει κατανοητό πως όλα μας αφορούν όλους και πως αυτό που συμβαίνει σήμερα στους άλλους θα συμβεί και σε μας .
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΣΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΜΑΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας
Πηγή: www.elme-mag.gr