Αναλύοντας την κοινωνική και οικονομική σημασία της πρωτοβουλίας της Κατερίνης δεν μπορεί παρά να σημειώσει κάποιος την τεράστια σημειολογική της αξία.
Αναλύοντας την κοινωνική και οικονομική σημασία της πρωτοβουλίας της Κατερίνης δεν μπορεί παρά να σημειώσει κάποιος την τεράστια σημειολογική της αξία. Μέσα στην οργανωτική της απλότητα κατέδειξε με απόλυτη καθαρότητα ότι η απώθηση των μεσαζόντων από την αγορά αποφέρει τεράστια ωφέλεια στο πορτοφόλι του ελληνικού νοικοκυριού συνδυαζόμενη μάλιστα, αυτή η ωφέλεια, με αντίστοιχο κέρδος των παραγωγών. Πίσω όμως από την κίνηση της Κατερίνης υπάρχει κάτι άλλο, εξίσου ή και πιο σημαντικό ακόμη από αυτό της διάθεσης φθηνής πατάτας.
Στον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας, και μάλιστα εκτός των συμβατικών πολιτικών/συνδικαλιστικών δομών, επωάζεται ένα νεανικό ανθρώπινο κεφάλαιο, το οποίο χαρακτηρίζεται από ηθική, πατριωτισμό, εθελοντισμό και μεγάλες δυνατότητες παρέμβασης. Αυτό το ανθρώπινο κεφάλαιο, εκτός των παραπάνω χαρακτηριστικών, φαίνεται ότι διαθέτει δυναμική, ιδέες και προφανή αποτελεσματικότητα. Μπορεί αυτός ο εκπληκτικός κοινωνικός ακτιβισμός να χαλάει τη συμβατική κομματική μανέστρα, γιατί ξεφεύγει από την οπισθοδρομική αγκαλιά του, αλλά δίνει μεγάλη ελπίδα στην κοινωνία μας. Είναι προφανές ότι η πρωτοβουλία της Κατερίνης δεν είναι δυνατόν να λύσει συνολικά το πρόβλημα τιμών στην αγορά, διότι υπάρχουν μεγάλα οργανωτικά προβλήματα που πρέπει να παρακαμφθούν, όπως τα θέματα αποδείξεων λιανικής, θεμάτων υγειονομικών κανονισμών, τυποποίησης προϊόντων (λάδι) κλπ.
Ομως αξίζει να αγκαλιαστεί και να ενισχυθεί αυτή η κίνηση γιατί αναδίδει υγεία, εθελοντισμό, κοινωνικότητα και φρεσκάδα.
Η Ενωση Καταναλωτών Ηρακλείου Κρήτης ακολουθώντας το παράδειγμα των νέων της Κατερίνης βρίσκεται ήδη σε επαφή με ομάδες παραγωγών πρωίμων κηπευτικών στην Ιεράπετρα διερευνώντας τη δυνατότητα παράκαμψης των μεσαζόντων και διάθεσης απευθείας στους καταναλωτές.
Επίσης βρίσκεται σε συζητήσεις με τον σύλλογο Κτηνοτρόφων Νομού Ηρακλείου και τον συνεταιρισμό κτηνοτρόφων-παραγωγών «ΚΡΗΤΙΚΑ ΜΙΤΑΤΑ» για την απευθείας διάθεση ντόπιου αιγοπρόβειου κρέατος αρίστης ποιότητας στους καταναλωτές το Πάσχα.
Στον πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας επωάζεται ένα νεανικό ανθρώπινο κεφάλαιο, το οποίο χαρακτηρίζεται από ηθική, πατριωτισµό, εθελοντισµό και µεγάλες δυνατότητες παρέµβασης
Ο Νίκος Τζανάκης είναι πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Ηρακλείου Κρήτης και αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής Σχολής
Πηγή: www.ethnos.gr